Vorig weekend ben ik met een vriendin, Corina, een weekend naar Haarlem geweest. Musea bezoeken, winkelen, filmpje kijken, eten, drinken, bijkletsen... Een heerlijk meidenweekend. Het weekend startte vrijdagavond bij haar thuis in Rotterdam. Ze liet me haar nieuwste aanwinst zien: een iPhone.... Echt geweldig. Daar kun je echt alles mee. Iets wat ze ook gebruikt is Twitter.

Via haar iPhone (en haar laptop) ontvangt en verstuurt Corina tweets.
Zaterdag ochtend: Corina staat onder de douche en ik ben mijn spullen aan het pakken. Opeens ruik ik een brandlucht. Corina had haar broek over de gaskachel gelegd en was zwart!
Zij stuurt de tweet: Vanmiddag een nieuwe lievelingsbroek in Haarlem kopen, want de oude heeft drogen op de gaskachel niet overleeft: zwart en krokant!
Gedurende het hele weekend kwamen er steunbetuigingen en lotgenoten verhalen binnen. Mensen die een toilettas+inhoud zo kwijt waren geraakt of een jasje... Heel erg grappig.
Aantekening die ze er wel bij maakt: het is leuk, maar het kost wel veel tijd. Nog niet zozeer om zelf te laten weten wat je doet, maar meer om alles te volgen van je vrienden en bn-ers die je volgt.
Ik vind het een leuke toepassing van Web 2.0. Maar je moet eigenlijk wel internet op je mobiel hebben, anders kun je alleen voor- of achteraf iets melden. De kracht zit hem er juist in dat je in het museum laat weten dat de expo een bezoek meer dan waard is inclusief een foto die je ook net met je telefoon hebt gemaakt.
Twitter biedt een kans voor het UITpunt om Web 2.0 te worden. Wij als UITpuntmedewerkers gaan naar evenementen en laten via tweets mensen weten hoe leuk een evenement is zodat mensen nieuwsgierig worden en ook komen. De trend is namelijk dat steeds meer jonge mensen niet ver vooraf dingen plannen, maar steeds meer spontaan beslissen wat ze op dat moment gaan doen. Via Twitter speelt het UITpunt in op deze behoefte en kan een jongere doelgroep bereiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten